Van vrijwilliger naar backpacker - Reisverslag uit Rangoon, Myanmar van Niek Timmermans - WaarBenJij.nu Van vrijwilliger naar backpacker - Reisverslag uit Rangoon, Myanmar van Niek Timmermans - WaarBenJij.nu

Van vrijwilliger naar backpacker

Door: Niek

Blijf op de hoogte en volg Niek

20 Februari 2014 | Myanmar, Rangoon

Hoi vanuit kalaw (Myanmar),

Al een tijdje niets meer van me laten horen. Maar denk maar zo dit is een goed teken! Ik heb veel leuke dingen te doen en nu dan toch even ruimte gevonden om iets te schrijven!!

Een anderhalve week geleden afscheid genomen op het pure! Dream centre. Op mijn laatste dag de workshopdag dag gedaan met de kids. Het was 1 groot succes en ze genoten volop. Het was tevens ook mijn laatste dag dus ook afscheid moeten nemen van de kids en van de teachers! Een heel
Goed gevoel over gehouden van deze maand vrijwilligers werk! Veel geleerd, veel kunnen betekenen voor anderen en genoten van elk moment van de dag! Ja, dit ga ik echt missen... Ik weet nog niet precies in welke vorm maar in de toekomst zal ik er blijven zijn voor de kids van pure! Dream Centre :)

Even stof om over na te denken: in een maand tijd heb ik op mijn project, bij families thuis en bij andere projecten heel veel mooie maar ook trieste dingen gezien! Kinderen die elke dag de zelfde vieze kleren dragen omdat ze geen geld hebben voor nieuwe kleren! Kinderen die met elkaar spelen met een ballon en toch heel blij zijn, ja dit raakt je en ontroerd.

Voor ons is geld meestal geen probleem. We kopen makkelijk een broek van €50,- of gaan lekker uiteten voor €100,- of meer.

Een gemiddeld gezin van 5 in cambodia heeft €50,- per maand te besteden of minder...

Ik wil je niet een slecht gevoel geven maar wel laten zien dat het op plekken zoals in cambodia niet altijd even makkelijk is maar ze genieten wel en zijn tevreden met bijvoorbeeld een glimlach of die ene ballon! Hier kunnen wij iets van leren!!!!

Vervolg reisverslag: na een geweldig leuk weekend waar we o.a. mijn afscheidsfeestje hebben gevierd (freaky friday, verkleed feestje :) ben ik dinsdag avond naar Bangkok vertrokken! Het afscheid in siem reap was zwaarder dan verwacht! Nadat ik afscheid had genomen van alle vrijwilligers met pijn in mijn hart vertrokken! Het was even slikken maar eenmaal in het vliegtuig alles weer prima en zin om verder te gaan!

Een maand om nooit te vergeten, één van mijn beste keuzes in mijn leven :)

MYANMAR is fantastisch!!!!! Als je hier naar toe wil gaan, ga nu!!! Het is een Prachtig land met hele lieve, open en oprecht vriendelijke mensen en het is nog niet zo heeel toeristisch dan thailand of Vietnam... En ja dit gaat wel veranderen, dat kun je nu al zien!!!

Eerste 2 dagen in yangon geweest! Leuke grote stad maar 2 dagen is lang genoeg! Donderdag met de nachtbus naar inn lake vertrokken samen met Thomas (Duitser) en Karin (Deense) die ik heb leren kennen in hostel in Yangon!!

Rondom inle lake is het prachtig! Gefietst en een dagtocht op het meer gemaakt met leuke tussen stops... Maandag ochtend een 3 daagse trekking gedaan van inle lake naar Kalaw!! Een tocht van 50 km verspreid over 3 dagen!! Het was fantastisch mooi!! Prachtige omgeving en slapen bij de lokale families!! Weer een avontuur om nooit te vergeten!!! Gister Middag in kalaw aangekomen en nu behoorlijk moe van de trekking!!!

Vandaag een dagje Kalaw en vanavond met de nachtbus naar Mandalay!!

Leven is goed!! Volop aan het genieten en zin in al het mooie wat nog gaat komen..

Never stop dreaming!!

• 20 Februari 2014 - 12:19

Laurens:

Mooi verslag Niek! Geniet ervan!! Gr. Je voetbalvriend

• 22 Februari 2014 - 19:25

Ria Hurkxkens:

Leuk verslag, Niek. Geniet maar van alles wat je nog meer meemaakt.
    Hier staat alles in het teken van Vastelaovend. Woensdag is de Bonte Avond van de Pappelhof in het Sjoolpaad. Voor het eerst dat ik dat meemaak. Ben erg benieuwd.
    Groetjes oet Remunj, Ria Hurkxkens

• 23 Februari 2014 - 19:40

Marcel Peters:

Hoi Niek,

Prachtig om te lezen wat je allemaal meemaakt, en wat gaat de tijd toch snel.
    Als wij wakker worden uit onze carnavalsdroom, ben jij al weer bijna thuis!
    Denk er nog maar niet aan, en geniet nog daarachter.
    Doen wij dat van de carnaval hier.
    Alaaf, Marcel Peters Famfaar Träötje

• 25 Februari 2014 - 14:43

José:

Hoi Niek,
    Wat leuk van jouw nieuwe avonturen.
    Vanuit de ECI volgen wij jouw iedere keer. We genieten en giebelen van jouw nieuwe foto's.
    Tot snel!
    Groetjes het ECI team (PSW)

Groetjes Wendy van de Pappelhof

Groetjes Wendy van de Pappelhof

Geniet der van, väöl plezeer. Maar dich kinnnende, geit dit vas lökke.
    Groetjes Wendy van de Pappelhof.

• 27 Februari 2014 - 00:03

Geniet der van, väöl plezeer. Maar dich kinnnende, geit dit vas lökke.
    Groetjes Wendy van de Pappelhof.

• 27 Februari 2014 - 19:37

Mariëtta Hoeben:

Hoi Niek,

Wat leuk om je reisverslag te lezen. Wat fijn dat je er zo van geniet en geweldig wat je allemaal doet. Geniet er nog maar van, heel veel plezier. Heel veel groetjes van Ger, Kelly en Mariëtta.

• 28 Februari 2014 - 12:53

Susan:

Hoi Niek,

Mooi verhaal weer. Geniet nog van de laatste paar weken! Bij de ECI loopt alles op rolletjes. De poster en het filmpje is klaar. We zien ons!

Gr. het ECI Team