teacher Niek - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Niek Timmermans - WaarBenJij.nu teacher Niek - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Niek Timmermans - WaarBenJij.nu

teacher Niek

Door: Niek

Blijf op de hoogte en volg Niek

18 Januari 2014 | Cambodja, Khett Siem Reab

Hoi u allen,

Mijn eerste week als teacher Niek zit erop en ik ben officieel volunteer bij het pure! dream centre (pdc).
En ik kan alleen mar zeggen dat het heeeeeeeeel erg leuk is :)

Elke ochtend word ik door de privé tuktuk van pure opgehaald bij thida's house, waar wij met ongeveer 18 vrijwilligers samen wonen.
6.45 u gaat de wekker en om 7.45 u ga ik met de tuktuk naar pure!

Pdc ligt in een klein dorpje net buiten Siem Reap ongeveer 25 minuten rijden. Het is een prachtige plek waar deze kids een veilige omgeving hebben om te leren en te spelen.

De eerste 2 dagen heb ik met een andere vrijwilliger meegekeken en woensdag stond ik er helemal alleen voor. Het ging best goed de eerste dg. Ik hoefde nog geen workshop te geven mr wel de kinderen te begeleiden met tnden poetsen en begeleiden naar de volgende les. Uiteraard proberen ze je op alle mogelijke manieren uit. Het blijven kinderen...

Verder had ik woesdag de tijd om mijn workshop van donderdag voortebereiden. Ik had een Engelse les voorbereid met een voorwerpenspel, pictionary, galgje en een liedje. De uitvoering ging goed donderdag. De kids vonden het leuk en ze deden bijna allemaal enthousiast mee. Heel goed gevoel aan overgehouden...

Het liedje ging als volgt: start youre day with dance, start youre day with smile, because who is happy in the morning, you will smile the whole day, yes you smile the whole day :) herken je het????

Verder ben ik op dag 2 met een potje volleybal uit mijn broek gescheurd, haha. Gelukkig was er een leraar die kon naaien en liep ik 10 min. Later weer in mij eigen broek. Met name de kinderen en de keukenstaff moest hier erggggg mee lachen!!!!

Maandag gaan we met de kinderen bingo doen met reken sommen en dinsdag een introductiedag met de kinderen. Ook starten maandaag nog 2 andere vrijwilligers. Zij gaan vanaf woensdag de workshops geven en ik mag hen hierin ondersteunen en begeleiden :) verder ga ik een workshopdag organiseren voor het pdc. Hier heb ik veel zin in..

Verder is het samen met de andere vrijwilligers erg gezellig. Door de week iedereen aan het werk maar savonds en in het weekend is bijnaiedereen vrij.
Samen eten, kaarten en lol en plezier maken!!! Erg top allemaal!!!

Owja al bijna vergeten. Vorige week ben ik ook nog een paar dagen nar ho chi minh geweest. Dit was erg leuk maar dit kan niet op tegen het leven als volunteer :)

Nu even relaxen en vanvond ga ik op de markt staan voor pure! Meehelpen met verkopen van tasjes en dergelijke die gemaakt zijn door de naaidames!!

Als ik hier mee klaar ben heb ik pas echt weekend :)

Beybey

  • 18 Januari 2014 - 07:28

    Geheime Minnaar:

    Leuk liedje!! Love you!! Xxxx

  • 18 Januari 2014 - 21:40

    Liesbeth:

    Helemaal geweldig om te lezen en zo te horen/lezen ben je helemaal in je element. Geniet ervan en ook van de weekende!!!

  • 19 Januari 2014 - 14:27

    Astrid Eikenaar:

    Super leuk om je verhalen te lezen. En hoe gaaf dat je vrijwilligerswerk bent gaan doen daar! Geniet er van en succes als leraar!!!


  • 19 Januari 2014 - 17:40

    Esther Frinking:

    He Niek!

    Top dat je het zo naar je zin hebt! Leuk zeg hoe je die workshops geeft. Dat liedje zouden we allemaal wel kunnen zingen! :-). Ben benieuwd wat je iedereen nog meer kan leren! Zet hem op hoor! Hoe is de verkoop van de tasjes gegaan? Geniet verder van het mooie werk als vrijwilliger!
    :-))
    groetjes, esther

  • 19 Januari 2014 - 19:53

    Antoinette En Hans:

    super niek

    en wat leuk dat je voor de klas staat .een hele belevenis en leuk om al je verslagen te lezen

    goed bezig op naar het volgende succes

  • 30 Januari 2014 - 23:09

    Angelique Van Zundert :

    Ha die Niek, leuk om je belevenissen te lezen en ik proef je enthousiasme! Enjoy your stay and have fun :-D

  • 03 Februari 2014 - 20:28

    Betsie En Ben Van Eck:

    Hoi niek ik kwam toevallig jou reisverslag tegen leuk wat je allemaal te vertellen hebt.
    Ik zal proberen je te volgen en wens je heel veel plezier en veel leerzamer momenten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Niek

Actief sinds 18 Dec. 2013
Verslag gelezen: 598
Totaal aantal bezoekers 13328

Voorgaande reizen:

28 December 2013 - 06 Maart 2014

Op naar Vietnam, Cambodia, Myanmar

Landen bezocht: